انواع استراتژی های راه اندازی کسب و کار های آنلاین چیست؟

با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری های دیجیتال و گسترش ضریب نفوذ اینترنت در فضای جامعه، ضرورت تعریف استراتژی توسعه کسب و کار برای تمامی کسب و کارها شدیدا احساس می شود. بر این اساس تمامی یا بخشی از عملیات کسب و کار شما (نمایش کالاها، فروش، ثبت سفارش، در آمد تبلیغاتی، جمع آوری داده ) به فضای آنلاین منتقل می شود. در این مقاله به انواع استراتژی راه اندازی کسب و کار آنلاین پیش روی شما خواهیم پرداخت.

استراتژی حضور آنلاین

حضور آنلاین ساده ترین مدل کسب و کار آنلاین است که در آن یک سایت با مجموعه ای از محتواها درباره محصولات و خدمات ساخته شده و ترافیک ناشی از جستجوی گوگل به سمت آن هدایت می شود. بعلاوه، برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی دیجیتال به سایت هدایت شده و برای بهینه سازی فروش متدهایی جهت تبدیل بازدیدکننده به مشتری پیشنهاد می شود. این نوع از کسب و کار اغلب جنبه ارتباطی و آگاهی بخشی داشته و مابقی عملیات در کانال های آفلاین و فیزیکی انجام می شوند. برای استفاده از این استراتژی، تِک رول از طراحی تا بهره برداری و ایجاد ترافیک اُرگانیک در کنار شماست. علاوه بر این، ما به شما در بهینه سازی طراحی وب سایت و ایجاد بیشترین نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی کمک خواهیم نمود.

استراتژی همکاری در فروش آنلاین

در این روش نوعی از مدل کسب و کار آنلاین راه اندازی می شود که هدفش فروش محصولات دیگر فروشگاه های آنلاین یا غیرآنلاین بوده و در ازای آن پورسانت دریافت می شود. در این حالت لزوما نیازی به راه اندازی وب سایت نیست و پیاده سازی آن با استفاده از شبکه های اجتماعی نیز قابل انجام است.  جهت تدوین استراتژی همکاری در فروش آنلاین، تِک رول به شما در رابطه با چگونگی افزایش فروش و کسب پورسانت بیشتر کمک می کند. در این روش شما بیشتر نقش فروشنده در فضای آنلاین را خواهید داشت، اما با پیاده سازی دقیق این نوع کسب و کار می توانید درآمد بسیار زیادی داشته باشید.

استراتژی استفاده از پلتفرم آنلاین ثالث

در این روش فروشگاه آنلاین شما تماما در یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند دیجی کالا میزبانی می شود و شما به عنوان تامین کننده یا فروشنده ایفای نقش خواهید کرد. برای استفاده از این استراتژی، تِک رول در تمامی مراحل مذاکرات با پلتفرم های ثالث در کنار شماست و فروش شما  را بهینه خواهد کرد. در این استراتژی شکل دهی زنجیره متناسبی از دیگر پلتفرم ها و ایجاد هماهنگی بین آنان بسیار اهمیت دارد.

استراتژی مدل زنجیره تامین بدون انبار

نوعی از کسب و کار آنلاین است که در آن مدیریت زنجیره تامین بدون وجود انبار انجام می شود. در این مدل عملیات فروش به شکل آنلاین انجام شده، اما پس از ثبت سفارش، کالاها از کارخانه یا یک عمده فروش به شکل مستقیم برای مشتری ارسال می گردد. مزیت این مدل در عدم نیاز به سرمایه گذاری در لاجستیک و انبارداری است. در این روش، کسب و کار آنلاین، شکل نمایش دهنده و کاتالوگ محصولات را خواهد داشت و سود بدست آمده از اختلاف قیمت عمده فروش (یا قیمت تعیین شده در کارخانه) با قیمت بازار تامین می شود.

استراتژی تجارت الکترونیک

در این روش کسب و کار یک پلتفرم تجارت الکترونیک جهت مدیریت کلیه عملیات کسب و کار راه اندازی می نماید. برای انتخاب این استراتژی شما نیازمند طراحی و اجرای تمامی فرآیندهای زیرساختی جهت ایجاد یک فروشگاه آنلاین و معرفی خود به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک هستید. تِک رول در این مسیر به صورت بلند مدت از تدوین مدل کسب و کار، تولد برند، اجرای عملیات و غیره تا رسیدن به موفقیت نهایی همراه کسب و کار شما خواهد کرد.

و در نهایت ارزش های پیشنهادی شما

طراحی مدل کسب  و کار خصوصا در حوزه آنلاین دارای ابعاد مختلفی است که در هریک از ابعاد آن مشاوران تِک رول به شما مشاوره تخصصی می دهند. یکی از ابعاد بسیار مهم انتخاب ارزش پیشنهادی متمایز و ایجاد جریان های درآمدی مرتبط با آن است. انواع مدل های عرضه ارزش های پیشنهادی عبارتند از:

(1): فروش یک کالای فیزیکی: بازاریابی آنلاین و ارسال بسته ها و محصولات فیزیکی متداول ترین نوع فروش آنلاین می باشد. فروش این محصولات ممکن است در سایت تجارت الکترونیک خودتان یا در سایت دیگری انجام شود. این نوع از فروش نسبت به فروش فروشگاهی دارای مزایایی از جمله: امکان مقایسه سریع قیمت ها توسط مشتریان، امکان مطالعه نظرات دیگر کاربران می باشد. با این وجود در فروش این محصولات باید به ویژگی های محصول از جمله اینکه تاریخ انقضای محصولات چه زمانی هست و یا محصولات قابل مرجوعی هستند یا خیر، تصمیم گیری شود. (2): فروش یک خدمت یا سرویس: فروش خدمات به شکل آنلاین یکی از محبوب ترین و مناسب ترین راه های راه اندازی کسب و کار آنلاین می باشد. یکی از مزایای ارائه خدمات به شکل آنلاین، ارزان بودن آن به نسبت ارائه آن به شکل غیرآنلاین می باشد. (3): فروش کالای اطلاعاتی دیجیتال: یکی از نوآورانه ترین مدل های کسب و کار، طراحی مدل های فروش مبتنی بر اطلاعات و کالاهای دیجیتال است. این نوع کالاها اغلب قابل دانلود و یا از طریق فروش «حق عضویت» به فروش می رسند.

ممکن است بپسندید...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.