چرا کنزا لیلی، بانوی اول هوش مصنوعی جهان شد!

هفته پیش اولین مسابقه‌ی زیبایی هوش مصنوعی برای انتخاب بهترین بانوی هوش مصنوعی جهان برگزار شد. در یک رقابت جهانی پیشگامانه، ۱۵۰۰ زن اینفلوئنسر هوش مصنوعی برای کسب عنوان بانوی زیبایی هوش مصنوعی جهان رقابت کردند. اولین رویداد این مسابقه به عنوان بخشی از جوایز جهانی خالق هوش مصنوعی با همکاری پلتفرم تولید محتوا فانوو (Fanvue) راه اندازی شد. در این مسابقه، کنزا لیلی، اینفلوئنسر تأثیرگذار مراکشی در حوزه سبک زندگی (که حالا لقب بانوی اول هوش مصنوعی جهان را به خود اختصاص داده) برنده اعلام شد. لیلی که تماما با هوش مصنوعی ساخته شده در حال حاضر ۲۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام و ۲۵ هزار فالوور در تیک تاک دارد. اما چرا این شخصیت به عنوان بانوی اول جهان انتخاب شد و چه عواملی در جذابیت اجتماعی او موثر بوده است؟

استراتژی «برابری، تنوع و فراگیری» یک دلیل مهم موفقیت اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی!

استراتژی «برابری، تنوع و فراگیری» یک مفهوم مدرن و پراهمیت در علم بازاریابی است. مفهومی که باعث موفقت خانم کینزا لیلی به عنوان یک اینفلوئنسر هوش مصنوعی شد. اما منظور از استراتژی «برابری، تنوع و فراگیری» چیست؟ به طور ساده منظور از این استراتژی، به کارگیری اقوام و نژادها و جنسیت ها مختلف در تبلیغات و بازاریابی یک برند است. استراتژی ای که منجر به همدلی بیشتر جامعه و نهایتا پاسخ مثبت از سمت آنان خواهد شد.

بگذارید دقیق تر هر یک از مفاهیم این استراتژی را بررسی کنیم: اولین مولفه این استراتژی برابری است. برابری یعنی اینکه همه مردم جهان فرصت‌های برابر برای دیده شدن و رقابت داشته باشند، صرف نظر از قوم و نژاد و مذهب آنان. برابری این پیام را به مخاطبان می دهد که همه دیده می‌شویم، همه صدا داریم. دومین مولفه تنوع است، به معنی پذیرش و ارزش قائل شدن برای تفاوت‌ها که رنگارنگی دنیای ما را نشان می‌دهد. همچنین مولفه آخر، فراگیری به معنی ایجاد فضایی است که در آن همه احساس تعلق و پذیرش داشته باشند. مفهوم فراگیری بسیار نزدیک به مفهوم تعلق است.

هنگامی که مردم در تبلیغی خود را می‌بینند، احساس می‌کنند که آن برند آن‌ها را درک می‌کند و محصولش برای او ساخته شده است. این یعنی افزایش وفاداری به برند و در نهایت، فروش بیشتر. خانم کینزا لیلی بخوبی این استراتژی برابری، تنوع و فراگیری را در صفحات اجتماعی خودش نمایندگی می کند و این مسئله باعث تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی داوران شد. زیرا او با این کار پیام صلح و دوستی را از سوی هوش مصنوعی برای جهانی بهتر به مخاطبان مخابره می کند.

پیام اصلی کینزا لیلی چیست؟

کنزا لیلی ۳۳ ساله است، به گویش محاوره ای مراکشی صحبت می کند و از به اشتراک گذاشتن بخش هایی از زندگی روزمره خود با دنبال کنندگانش در شبکه های اجتماعی لذت می برد. او درباره موضوعاتی پیرامون سبک زندگی، مد، زیبایی، تغذیه و دکوراسیون بحث می کند. شرکت سازنده آن تایید کرد که کنزا داستان یک زن جوان مراکشی را روایت می کند که مظهر یک زن قوی و مدرن است که می خواهد پیام صلح و برابری جنسیتی را در مراکش، شمال آفریقا و خاورمیانه منتقل کند.

لیلی داستان یک زن جوان مراکشی را روایت می کند که مظهر یک زن قوی و مدرن است که می خواهد پیام صلح و برابری جنسیتی را در مراکش، شمال آفریقا و خاورمیانه منتقل کند.

لیلی پس از برنده شدن در مسابقه زیبایی هوش مصنوعی می‌گوید: «بسیار سپاسگزارم که این فرصت را به دست آوردم تا از خالقان هوش مصنوعی تشکر کنم و مشتاقانه از تأثیر مثبت هوش مصنوعی دفاع کنم. «این سفر گواه قدرت نوآوری، همکاری و پیشرفت برای شکل دادن به آینده ما بود.» در ویدئویی در اینستاگرام، او به زبان محاوره ای گفت: «ما خوشحالی خود را از این تاج گذاری شگفت انگیز به عنوان بانوی اول هوش مصنوعی در جهان با شما به اشتراک می گذاریم. از همه کسانی که در این تجربه منحصربفرد در کنار من بودند و از من حمایت کردند تشکر می کنم. این پیروزی ادای احترام به تمام تلاش های ما در زمینه هوش مصنوعی است! به نمایندگی از مراکش در این مسابقات.

چرا یک اینفلوئنسر هوش مصنوعی با حجاب بانوی اول جهان شد؟!

خانم کِری مک ایرنی که برروی موضوع مطالعات زنان در آینده هوش مصنوعی در دانشگاه کمبریج کار می کند در تحلیل خودش از پیروزی خانم لیلی می گوید: دلیل این موفقیت، حجاب نبود، بلکه بیش از همه آن بود که لیلی خودش بود و سعی نمی کرد یک شخصیت ایده آل و به دور از واقعیت ترسیم نماید. در واقع لیلی یک خط شکن بود. در جهانی که ما روز به روز از چهره های بدون آرایش و بدون ویرایش دور می شویم، تصویر کردن یک شخصیت واقعی بسیار جذاب است.

خانم مک ایرنی معتقد است ابزارهایی شبیه به هوش مصنوعی الگوهای فعلی جهان ما را در مقیاس بزرگتری تصویر می کنند و لزوما آن را به چالش نمی کشند. باوجود اینکه این ابزارها آمده اند که خلاقیت را افزایش دهند، باز هم لزوما الگوهای غلط ما را به شکل داوطلبانه نقد نمی کنند. بنابراین ممکن است به شکل شدیدتری به الگوهای غلط جنسیت گرا، به شدت چربی هراس و رنگ گرایانه دامن بزنند. این در حالی است که لیلی به عنوان یک اینلفلوئنسر هوش مصنوعی چیزی بر خلاف این الگوی غلط بود.

هر کسی که به جزئیات اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی که به مرحله فهرست نهایی این مسابقه رسیده اند نگاه کند، متوجه می شود که آنها نه تنها استانداردهای زیبایی ذاتی انسان ها را بازتاب می دهند، بلکه بر اساس بسیاری از عوامل از جمله تعصبات انسانی نیز تصویرسازی می کنند. برنامه‌های هوش مصنوعی ناگزیر کلیشه های غالب را از داده‌های موجود آنلاین منتقل می کند. اکثر مدل‌های موجود در فهرست نهایی «بانوی هوش مصنوعی» دارای پوستی روشن و اندامی باریک و متناسب هستند.

بانوی اول اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی چگونه انتخاب شد؟

شرکت کنندگان در این مسابقه از نظر زیبایی شناسی، پیچیدگی و راه حل های نوآورانه برای حل چالش های جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. به‌علاوه، امتیازهایی برای نحوه استفاده یکپارچه از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی، با تمرکز بر جنبه‌های ظریفی مانند جزئیات دست، ابراز احساسات در چشم و ترکیب‌بندی پس‌زمینه تعلق گرفته است. نفوذ و جذابیت اجتماعی اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام نیز نقش مهمی در رقابت دارد.

هیئت داوران متشکل از دو اینفلوئنسر تولید شده توسط هوش مصنوعی، آیتانا لوپز و امیلی پلگرینی، در کنار کارآفرین و استاد بازاریابی اندرو بلوچ و یک تاریخدان به نام سالی آن فاوست، رقابت را در سه بخش اصلی: زیبایی، کاربرد فناوری و رسانه های اجتماعی قضاوت خواهند کرد. آنها با استفاده از یک سیستم امتیازدهی، هر شرکت کننده را ارزیابی کرده و امتیاز خواهند داد و در مجموع جوایز نقدی بیش از ۲۰ هزار دلار برای استعدادهای این مسابقه که هم داوران و هم دنیای دیجیتال را مسحور می کنند، اهدا خواهد شد. در این مسابقه هر داور از تخصص خود برای ارزیابی شرکت کنندگان در سه دسته اصلی استفاده کرد: واقع گرایی، فناوری و نفوذ اجتماعی. یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای امتیازدهی به هر یک از اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی در دسته استفاده شد که نهایتا به هر شرکت کننده یک امتیاز کلی نسبت داده شد.

شرایط شرکت در مسابقه چه بود؟

برای شرکت در مسابقه بانوی اول هوش مصنوعی جهان، از ابزارهای تصویری، متنی و ویدئویی هوش مصنوعی برای ایجاد یک اینفلوئنسر مجازی زن در رسانه های اجتماعی استفاده می شود و پس از آن تصویر او را به سایت مسابقه ارسال کرده و به چند سوال پاسخ می دهیم، از جمله اینکه «چگونه می توانیم دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنید؟» علاوه بر این، برخی پرس و جوها در مورد جزئیات فنی هوش مصنوعی مورد استفاده در طراحی شخصیت مورد نیاز است. نکته ای که در این مسابقات بسیار اهمیت دارد، طراحی هویت اینفلوئنسر هوش مصنوعی است به گونه ای که بتواند جهان انسانی ما را به جایی بهتر تبدیل کند.

انقلابی در دنیای هنر؟!

مسابقات «میس ای آی» که هرساله برای انتخاب بانوی اول هوش مصنوعی جهان برگزار می شود نشان دهنده یک تحول در هنر دیجیتال و رویدادهای فرهنگی مانند مسابقات است. با ادغام مفهوم زیبایی با فناوری هوش مصنوعی، یک پلتفرم منحصر به فرد تشکیل شده است که پیشرفت های الگوریتم های خلاقانه یادگیری ماشین را در حوزه هنر دیجیتال برجسته می کند. در این مسابقه چالش هایی که برای تعامل درست هوش مصنوعی با انسان خصوصا دنیای زیبایی مطرح است مورد سنجش قرار می گیرد. سوالات یا چالش هایی نظیر:

  • پیامدهای اخلاقی: چالش هایی در مورد جنبه های اخلاقی ایجاد موجودات هوش مصنوعی و ارائه آنها در زمینه ای شبیه به انسان مانند مسابقه زیبایی وجود دارد.

  • بازنمایی: اگرچه مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند شمول و برابری و تنوع داشته باشند، اما این نگرانی وجود دارد که آیا آنها واقعاً می‌توانند تنوع و طیف وسیع زیبایی انسان را نشان دهند یا خیر.

  • هویت: استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی سوالاتی را در مورد درک هویت و اصالت در عصر دیجیتال ایجاد می کند.

  • جابجایی شغلی: ظهور مدل‌های تولید شده با هوش مصنوعی می‌تواند به نگرانی‌هایی در مورد جابجایی مدل‌های انسانی و هنرمندان منجر شود.

توجه به این نکته مهم است که با ماهیت پویای فناوری و هوش مصنوعی، همیشه این امکان برای پیشرفت‌های بیشتری وجود دارد که می‌تواند بر چنین مسابقات زیبایی دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط در بخش‌های هنر و سرگرمی تأثیر بگذارد.

آیا می خواهید اینفلوئنسر هوش مصنوعی بسازید؟!

اگر به فکر استفاده از ظرفیت فوق العاده اینفلوئنسر هوش مصنوعی هستید، فقط کافیست برای هماهنگی جلسه مشاوره با ما در تماس باشید:

فرم مشاوره را پر نمایید و یا با شماره تماس ۰۹۹۰۹۲۵۶۴۰۰ در تماس باشید.

ممکن است بپسندید...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.