معجزه چت بات های هوش مصنوعی در عصر دیجیتال!

تا ۲ سال آینده، چت بات ها مهم ترین ابزار جذب و ارتباط با مردم و انسان ها خواهند بود. تمامی برندهای بزرگ دنیا از جمله آدیداس و … بر روی توسعه چت بات ها سرمایه گذاری کرده اند. چت بات های نوین دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنان را از نمونه های کلاسیک چت بات ها متمایز می کند. این تفاوت ها عبارتند از:

  • شهودی هستند و قدرت تحمل ابهام بالایی برای درک‌ زبان انسان دارند.
  • گفتگومحور هستند و به زبان طبیعی با انسان صحبت می کنند.
  • مبتنی بر قدرت عظیم هوش مصنوعی و تحلیل داده ها هستند.

چرا استفاده از چت بات ها شبیه یک معجزه است؟

چت بات های هوش مصنوعی قدرت بالایی در شخصی سازی ارتباطات با مشتریان دارند. شخصی‌سازی به معنای ارائه محصولات و خدمات متناسب با نیازها و علایق مشتریان است. شخصی سازی ممکن است از مشاوره دقیق به مشتری شروع شود و تا سطح ارائه تخفیقات و شرایط خرید متناسب با بودجه مشتری نیز ادامه پیدا کند. بر اساس مطالعات شرکت مشاوره مدیریت مکینزی، شرکت‌هایی که از شخصی‌سازی تعامل با مشتریان استفاده می کنند نسبت به دیگران، ۴۰ درصد فروش بیشتری دارند. این امر باعث افزایش رضایت مشتری، وفاداری و در نهایت افزایش فروش می‌شود.

چت بات های هوش مصنوعی، یکی از محوری ترین فناوری ها جهت ایجاد شخصی سازی ارتباطات هستند. با استفاده از هوش مصنوعی، شرکت‌ها می‌توانند به صورت دقیق و موثر از اطلاعات مشتریان استفاده کرده و تجربه خرید شخصی‌سازی شده‌ای برای آن‌ها ایجاد کنند.

چرا استفاده از چت بات ها در آینده قطعی است؟!

هوش مصنوعی در ۱۰ سال آینده، ده هزار بار از انسان باهوش تر خواهد شد! این ادعای آقای ماسایوشی سان مدیرعامل سافت بانک است. آقای سان معتقد است ما در ۱۰ سال آینده با هوش خارق العاده مصنوعی (یا سوپر اِی آی) مواجه خواهیم شد، هوشی که بسیار فراتر از ذهن انسان است.

هوش مصنوعی به طرز شگفت انگیزی در حال رشد است و کسب و کارهایی که از حالا به دنبال سناریوهای استفاده از آن در فضای کسب و کار خود نباشند، بزودی از رقبا عقب خواهند ماند.

نقش چت بات های هوش مصنوعی در پارادایم بعدی بانکداری چیست؟

چت بات های هوش مصنوعی نسل بعدی بانکداری دیجیتال را خواهند ساخت. تمامی مطالعات آکادمیک و صنعتی نشان می دهند که بانکداری آینده، بیش از آنکه مرتبط با مفهومی همچون بانکداری بدون شعبه باشد به موضوعی به نام بانکداری اجتماعی مربوط است. بانکداری ای که برمبنای ارتباطات اجتماعی چت بات ها با مشتریان تعریف می شود.

در چند سال اخیر، تمامی بانک های بزرگ جهان از جمله سیتی بانک، کپیتال وان، بانک آف آمریکا، تی دی بانک و غیره چت بات های هوش مصنوعی خودشان را برای مشاوره های مالی و سرمایه گذاری به مشتریان عرضه کرده اند.

چت بات ها چگونه مشکل «پارادوکس انتخاب» را حل می کنند؟!

«پارادوکس انتخاب» مفهوم بسیار عجیبی است، موضوع ساده ای که به شکل پیچیده ای می تواند شما و برند شما را به ورطه نابودی بکشد. احتمالا همه ما در نگاه اول فکر می کنیم تنوع محصول، یک ویژگی مثبت برای یک برند است، اما لزوما اینطور نیست. درست زمانی که تنوع محصولات شما از یک حدی بیشتر می شود، مفهوم «پارادوکس انتخاب» شما را گرفتار می کند!


موضوعی که در عین پیچیدگی، خیلی ساده است: با افزایش بی حساب و کتاب تنوع محصولات، مشتریان گیج می شوند و نهایتا نمی توانند از شما خرید کنند! مشکلی که خصوصا در فروشگاه های آنلاین زیاد رخ می دهد. اما هوش مصنوعی برای مشکل «پارادوکس انتخاب» یک راه حل مشخص دارد: بکارگیری چت بات ها! طراحی یک چت بات فروش هوش مصنوعی می تواند مشکل سردرگمی مشتریان را به سادگی حل کند! چت بات ها با شناخت مسئله و نیاز اصلی مشتریان، آنان را از سردرگمی نجات داده و بهترین راه حل را به آنان ارائه می کنند.

چگونه از چت بات ها برای پیشرفت شغلی استفاده کنیم؟!

کار، شغل و کسب و کار یکی از مهم ترین ابعاد زندگی هر انسانیست. اغلب ما چه کارمند باشیم و چه کارآفرین، مشاوره های زیادی را برای پیشرفت در مسیر شغلی خودمان دریافت می کنیم. گاهی این مشاوره ها در قالب شرکت در یک کلاس آموزشی است و گاهی استفاده از مشاوران حرفه ای برای تدوین برنامه های راهبردی و استراتژیک.

نیاز به مشاوره در مسیر شغلی در سال های اخیر هر ساله زیاد و زیادتر شده است و به همین دلیل هم هست که موج هایی از مشاوره های زرد تحت عناوینی چون «انرژی جذب پول!» و یا «۵ راهکار افزایش ۳ برابری درآمد!» و غیره به وجود آمده اند. با این وجود یکی از سبک های مشاوره ای مرسوم و علمی که در سال های اخیر به وجود آمده است کُوچ سازمانی یا کُوچ فردی است. کُوچینگ به شکل ساده به معنی راهبری یک سازمان یا فرد در مسیر موفقیت است. با این حال، به تازگی مسیر جدیدی در راه کًوچینگ بوجود آمده است و آن استفاده از چت بات ها در مسیر پیشرفت شغلیست.

یکی از سناریوهای موفق بین المللی در خصوص استفاده از چت بات ها، کًوچینگ است. این چت بات ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند به شما کمک می کنند تا موضوعات و مسائل پیچیده کاری و شغلی را حل نمایید. پلتفرم هایی نظیر لینکدین، بِترآپ و مولتی وِرس چت بات های مشاوره شغلی خودشان را طراحی کرده اند. همچنین استارتاپ هایی همچون والِنس در حال طراحی چت بات های نوینی در حوزه مشاوره ها و کُوچینگ های شغلی هستند.

چگونه چت بات ها به توسعه برند ما کمک می کنند؟ (بررسی و موردکاوی یک برند مُد و لباس معروف در کشور هندوستان)

مینترا یک فروشگاه آنلاین پیشرو در کشور هند است. فروشگاهی که متمرکز بر فروش لباس برای خانم ها، آقایان و کودکان است. این برند چندین سال است که براساس الگوهای برندینگ دیجیتال رشد کرده و به موفقیت های بزرگی نیز رسیده است. اما فرمول مینترا چیست؟

با قدرت گرفتن روز به روز هوش مصنوعی، بحث برندینگ دیجیتال روز به روز جدی تر می شود. برندسازی ای که برمبنای درگیری ذهنی مخاطب با برند صورت گرفته و باعث شکل گیری روابط احساسی و عاطفی مشتریان با برندها می شود. در رویکرد برندینگ دیجیتال با هوش مصنوعی، برند با در اختیار قرار دادن یک دستیار هوشمند به مشتریان، در روح و احساسات آنان نفوذ کرده و در ازای ارائه خدمات پیشرفته هوش مصنوعی، اعتماد آنان به خودش را دو چندان می کند. اما رویکرد برند مینترا در این زمینه چیست؟

برند میترا اولین برندی است دستیار هوشمندی به نام «مای فشن جی پی تی» را در صنعت مُد و لباس راه اندازی کرده است. مشتریان از این دستیار هوشمند در رابطه با اینکه به طور مثال مهمانی خانه مادر شوهر یا مهمانی عید نوروز یا شب یلدا چی بپوشند سوال می کنند. سپس این دستیار هوشمند که متصل به چت جی پی تی ۳.۵ است، از بین ۲.۱ میلیون استایل مختلف، یک طرح را پیشنهاد می دهد.

در این طرح، برند مینترا پس از ارائه پیشنهادات چت جی پی تی، لباس های خودش را نیز به مشتریان ارائه می دهد. نکته مهمی که در این طرح حائز اهمیت است، ایجاد درگیری ذهنی مشتریان با دستیار هوشمند این برند است. درگیری که منجر به صمیمیت و اعتماد بیشتر مردم به برند و نهایتا خریدهای متعدد از آن می شود.

چگونه چت بات ها به افزایش فروش ما کمک می کنند؟ (موردکاوی یک برند لوازم خانگی کوچک آمریکایی)

برند لِوو یک برند ساده لوازم برقی آشپزخانه است. برندی که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و بتازگی با استفاده از یک چت بات هوش مصنوعی به رشد خیرکننده ای در فروش رسیده است. اما ماجرای رشد فروش برند لوو با هوش مصنوعی چیست؟

لوو بتازگی به توسعه یک چت بات به نام «هِرب» پرداخته است. به این چت بات موضوعاتی همچون اطلاعات محصولات برند لوو، طرز تهیه و پخت غذاها و همچنین محتواهای آشپزی آموزش داده شده است تا بتواند پاسخ مشتریان را در رابطه با محصولات و کاربرد آنان در آشپزی به شکل دقیق و در لحظه بدهد.

نتایج حاصل از چت بات هرب باورنکردنی است: این چت بات در بیش از ۳۰٪ از تعاملات خودش موفق به استفاده از استراتژی فروش «بیش فروشی» یا «آپ سلینگ» شده است. نرخ تبدیلی که هرگز توسط انسان ها قابل دستیابی نیست.

با توجه به عملکرد عالی این چت بات، برند لوو تصمیم گرفته است اختیار اهدای پروموشن ها و تخفیف ها را نیز به این چت بات واگذار نماید. جالب است که برند لوو سرمایه گذاری خودش بر روی این چت بات را به شدت زیاد کرده و تیمی از پرسنل مرکز تماس را جهت تست و آموزش بیشتر به این چت بات اختصاص داده است.

گفته شده است استفاده برند لوو باعث شده است برندهای بزرگ دیگر دنیا در حوزه خانه و آشپزخانه به فکر توسعه چت بات های خود بیفتند. لینک اصلی این خبر در استوری قرار داده خواهد شد.

جمع بندی

استفاده از چت بات ها یکی از مهم ترین روندهای چند سال آینده خواهد بود. این چت بات ها هم برای افزایش فروش و در راستای توسعه برند به شدت کاربردی هستند. آژانس تحول دیجیتال تک رول با رصد روزانه اخبار و مقالات بین المللی بالاترین و بروزترین کیفیت مشاوره را در راستای اجرای طرح های تحول دیجیتال و هوش مصنوعی ارائه می دهد. اگر به دنبال دریافت مشاوره های تحول دیجیتال در کلاس بین المللی هستید با ما در تماس باشید.

ممکن است بپسندید...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.