تجارت الکترونیک در ساده ترین حالت به معنی تجارت در فضای آنلاین است که به شکل عمومی مردم آن را با یک وب سایت یا صفحه اینستاگرام می شناسند. اما امروزه در عصر تحول دیجیتال، تجارت الکترونیک از یک وب سایت ساده یا صفحه ای در شبکه های اجتماعی فراتر رفته و اشکال پیشرفته تری به خود گرفته است. در فضای تحول دیجیتال، فناوری های تجارت الکترونیک دنیای آنلاین و آفلاین (حضوری)‌ را به یکدیگر متصل کرده و یک تجربه بدون مرز را برای ما می سازند.

فناوری های تجارت الکترونیک شامل فناوری هایی می شوند که تجربه کاربران در فضای آنلاین و آفلاین را به یکدگیر پیوند زده و تجربه ای بدون مرز ایجاد می کنند!

فناوری های تجارت الکترونیک طیف وسیعی از فناوری ها را شامل می شوند که برای ایجاد یک تجربه پیشرفته دیجیتال (تماما آنلاین، تماما آفلاین و یا ترکیبی) ضروری هستند. این فناوری ها از طریق ایجاد سه قابلیت باعث تحول دیجیتال بازاریابی شما می شوند:

  • یکپارچگی کلیه فرآیندهای فروش و بازاریابی آنلاین و آفلاین
  • ارتباطات سریع، راحت و درلحظه با مشتریان
  • هوشمند سازی تصمیمات کسب و کار با تحلیل داده ها

این فناوری ها شامل موارد زیر می شوند:

  • هسته دیجیتال یکپارچه کسب و کار (Digital Core): این نرم افزار که با نام «ای آر پی (ERP)» نیز در بازار شناخته می شود مدیریت کننده سیستماتیک تمامی فرآیندهای کسب و کار به شکل دیجیتال است. این نرم افزار تمامی بخش ها و واحدهای سازمانی را به یکدیگر متصل کرده تا مشتریان تجربه ای بدون تنش را از تمامی کانال های آنلاین و آفلاین را به شکل راحت و سریع دریافت نمایند.

  • فناوری های حضور آنلاین (Online Presence): این فناوری ها شامل وب سایت پیشرفته، اپلیکیشن موبایل و حضور در شبکه های اجتماعی می شود. تمامی درگاه های آنلاین و آفلاین شما توسط هسته دیجیتال مرکزی به یکدیگر متصل شده به گونه ای که سفارشات مشتریان در یک کانال (مثل وب سایت)‌ قابل پیگیری در دیگر کانال هاست. پیوستگی این کانال ها باعث استراتژی های جدید تجارت الکترونیک همچون مدل «سفارش آنلاین، تحویل حضوری» و غیره خواهند شد.

  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا سی آر ام (CRM):‌ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا «سی آر ام» یکی از فناوری های مهم تجارت الکترونیک است که مدیریت کننده کلیه ارتباطات شما با مشتریان است. در این نرم افزارها کلیه مکالمات و تاریخچه تماس های شما با مشتریان ذخیره و تحلیل می شود.

  • تحلیل داده و هوش تجاری (Data Analytics and Business Intelligence): در دنیای امروز نقش داده ها و تحلیل آنان نقش مهمی در پیشرفت کسب و کارها دارد. بنابراین اگر می خواهید تصمیمات کسب و کارتان را با علم روز دنیا پیش ببرید، باید به فکر استفاده از تحلیل داده ها باشید.

برای توسعه بازاریابی در فضای تحول دیجیتال، نیازمند فناوری های تجارت الکترونیک هستید. این فناوری ها در چهار دسته کلی هستند: هسته دیجیتال کسب و کار، درگاه های آنلاین، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و نهایتا پلتفرم تحلیل داده ها .

آژانس تحول دیجیتال تک رول به شما کمک می کند فناوری تجارت الکترونیک را در سازمان خودتان پیاده سازی کنید و شاهد نتایج ملموس و تحول آفرین آن در بازاریابی باشید. برای اینکار ما تیم مستقر و تمام وقت به شما اختصاص داده تا مسیر پیاده سازی فناوری های تجارت الکترونیک خودتان را پیش ببرید.

برای شروع می توانید فرم مشاوره اولیه رایگان را پر نموده و یا برای هماهنگی جلسه با شماره مستقیم ۰۹۹۰۹۲۵۶۴۰۰ تماس حاصل فرمایید.