پیشرفت نرم افزارها و فناوری های آنلاین و دیجیتال باعث تحولات بنیادین در روش های بازاریابی شده است. بر این اساس روش های نوین جذب و نگهداشت مشتریان جایگزین روش های پیشین شده است. رسانه های دیجیتال همچون وب سایت ها و شبکه های اجتماعی به شکل گسترده ای توسعه یافته و راه دستیابی به مشتریان از طریق رسانه های دیجیتال تعریف می شود. در بازاریابی امروز، داده ها و اطلاعات نقش کلیدی دارند و هر شرکتی که در فضای تاریک و بدون اتکا به داده تصمیمات را اتخاذ کند در میان مدت و بلند مدت سهم بازار خود را از دست خواهد داد.

مشاوره بازاریابی در فضای دیجیتال

استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کار شکل متفاوتی دارد. برای مثال گاهی یک کسب و کار از فضای دیجیتال برای برندینگ و شناساندن برند خود به مشتریان بهره می گیرد و گاهی یک کسب و کار از این فرصت برای جذب مشتریان جدید. همچنین بسیاری از کسب و کارها از بازاریابی دیجیتال برای بالا بردن نرخ مشارکت مشتریان با برند خود استفاده می کنند. بازاریابی دیجیتال به طور کلی محدود به فعالیت هایی نظیر سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی نشده و بسیار فراتر از آن است. سوالات بسیار زیادی در شروع تدوین یک استراتژی دیجیتال جامع وجود دارد که به بخشی از آنان اشاره خواهیم کرد:

·       اهداف کلان بازاریابی کسب و کار در فضای دیجیتال چیست؟

·       بازاریابی دیجیتال در کسب و کار شما تا چه اندازه باید تهاجمی باشد؟

·       برنامه کسب و کار برای برندینگ دیجیتال چیست؟

·       کسب و کار شما چگونه در معرض دید جامعه مشتریان قرار می گیرد؟

·       کسب و کار شما چه استراتژی محتوایی دارد؟

·       استراتژی شما برای توسعه برند در شبکه های اجتماعی چیست؟

·       تکنیک های افزایش مشارکت مشتریان در شبکه های اجتماعی چیست؟

·       راه ایجاد ترافیک ارگانیک در کسب و کار شما چیست؟

·       برنامه جذب مشتریان کسب و کار در فضای دیجیتال چیست؟

·       چه نوع بنرهای تبلیغاتی برای کسب و کار شما مناسب است؟

·       برنامه توسعه سبد مشتریان در فضای دیجیتال چیست؟

·       چگونه برنامه های دیجیتال کسب و کار شما به صورت ۳۶۰ درجه اجرا شود؟

·      چه شاخص هایی جهت ارزیابی موفقیت استراتژی دیجیتال استفاده می شود؟

مشاوره بازاریابی داده-محور

داده و اطلاعات یکی از مهم ترین سرمایه ها و منابع عصر دیجیتال است. استفاده از داده ها می تواند منجر به بهینه سازی کسب و کار شما و اخذ تصمیمات آگاهانه شود. مطالعات در دنیا ثابت کرده است که استفاده از تکنیک های تحلیل داده می تواند تا ۱۰ برابر کارایی کمپین های شما را بالا ببرد. در بازاریابی داده-محور به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

·       پرسونای مشتریان چیست؟ سگمنت های مشتریان شما چیست؟

·       مطالعات کمی چگونه به شناخت رفتار مصرف کننده در مشتریان شما کمک می کند؟

·       مطالعات کیفی چگونه به ایجاد فرضیه های داده ای از مشتریان شما کمک می کند؟

·       پروموشن مناسب برای بخش ها و سگمنت های مختلف مشتریان شما چیست؟

·       چه زمانی بهترین زمان برای ارسال پروموشن ها به مشتریان شما است؟

·       نیازمندی ها و علاقه مندی های مشتریان شما چیست؟

·       چه شاخص هایی برای ارزیابی موفقیت کمپین های بازاریابی شما مورد نیاز است؟

·       سهم بازار شما در هر بخش از بازار چقدر است؟

·       کدامیک از کانال های بازاریابی برای کسب و کار شما موثرتر است؟

·       کدامیک از بنرها یا طرح های بازاریابی شما بیشتر جلب توجه می کند و دیده می شود؟

·       نرخ پاسخ و تبدیل طرح های بازاریابی شما چقدر است؟ راهکار افزایش آن چیست؟