استراتژی های کسب و کار دیجیتال هم برای یک وب سایت آنلاین مفید است و هم قابل استفاده برای یک کسب  و کار در فضای فیزیکی که می خواهد به سمت دیجیتالی شدن حرکت کند. بنابراین کسب و کارهای دیجیتال دارای یک طیف هستند که از کسب و کارهای کاملا آنلاین شروع شده و به کسب و کارهای فیزیکی ختم می شود. این نوع استراتژی ها هم قابل استفاده توسط کسب و کارهای آنلاین جهت توسعه برنامه های تجارت الکترونیک خود هست و هم قابل استفاده برای کسب و کارهای فیزیکی جهت توسعه کسب و کار خود بر مبنای قواعد عصر دیجیتال.

مشاوره کسب و کار آنلاین و تجارت الکترونیک

کسب و کار آنلاین به کسب و کاری گویند که در فضای وب و در قالب یک وب سایت و یا اپلیکیشن موبایل شکل بگیرد. امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار برای راه اندازی وب سایت آنلاین یا اپلکیشن خود دارای سوالات زیادی هستند. بسیاری از متخصصان نیز ایده های جدیدی دارند که می خواهند در فضای آنلاین آن را توسعه دهند. با این وجود حجم زیادی از سوالات وجود دارد که پیش از شروع تبلیغات و حتی توسعه نرم افزار باید به آنان فکر کرد. تیم مشاوره ما در اجرایی کردن کسب و کار آنلاین به شما کمک می کند و به سوالات شما از نقطه صفر تا صد کسب و کار پاسخ می دهد. برخی از سوالاتی که ما به شما در حل آنان کمک می کنیم عبارتند از:

·        آیا ایده شما به لحاظ متغیرهای کلان اقتصادی و اجتماعی قابلیت موفقیت دارد؟

·        آیا ایده شما تا به حال در دنیا پیاده سازی شده است؟

·        نمونه های موفق کسب و کار شما در دنیا و ایران کدامند؟

·        چه معیارهای موفقیتی برای کسب و کار شما وجود دارد؟

·        نحوه طراحی محصولات و خدمات در کسب و کار شما چگونه است؟

·        آیا شما نیازمند برندینگ کسب و کار خود هستید؟

·        جریان های درآمدی کسب و کار شما چیست؟

·        ساختار های هزینه ای کسب و کار شما چیست؟

·        شما برای اجرایی کردن ایده خود نیاز به چه منابعی دارید؟

·        آیا برای اجرایی کردن ایده خود نیازمند قرارداد با سازمان ها و شرکت های ثالث هستید؟

·        به لحاظ منابع انسانی شما نیازمند چه تخصص هایی هستید؟

·        شما در ابتدای شروع کسب و کار نیازمند چه تعداد نیروی انسانی هستید؟

·        فعالیت ها و عملیات های اصلی کسب و کار شما چیست؟

·        در ابتدای شروع کسب و کار چه کانال های ارتباطی با مشتریان داشته باشید؟

·        گروه اصلی و فرعی مشتریان شما کیست؟

·       مشتریان شما چه ویژگی هایی دارند و سلایق آنان چیست؟


مشاوره دیجیتالی سازی و تحول کسب و کار

امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی در فضای فیزیکی به فکر دیجیتالی شدن افتاده اند. آن ها می خواهند از فرصت های دنیای دیجیتال استفاده کرده و از رقیبان خود پیشی بگیرند. این دسته از شرکت ها نیازمند تدوین یک استراتژی برای چگونگی حرکت به سمت دیجیتالی شدن با کمترین هزینه و بالاترین کارایی هستند. تدوین استراتژی دیجیتال کمک می کند که شرکت های سنتی یا آفلاین با رقبای آنلاین خود رقابت کنند و آنان را شکست دهند. سوالات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که بخشی از آنان عبارتند از:

·       تغییرات لازم در مدل کسب و کار فعلی چیست؟

·       مدل رقابتی دیجیتال با رقبای آنلاین چگونه است؟

·       مهم ترین اولویت های دیجیتال در شرایط فعلی چیست؟

·       زیرساخت های لازم برای حرکت به سمت یک سازمان دیجیتال چیست؟

·       چه نرم افزارهایی برای حرکت به سوی دیجیتالی سازی مورد نیاز است؟

·       هزینه تمام شده پروژه های دیجیتال چقدر می باشد؟

·       چه درگاه ها و کانال های ارتباط با مشتری نیاز است؟

·        تجربه مشتریان در ترکیب محیط آنلاین و آفلاین چگونه طراحی شود؟

·        از تجارت الکترونیک و فضای آنلاین چگونه در جهت درآمدزایی استفاده شود؟

·        از ابزارهای دیجیتال چگونه در جهت کاهش هزینه ها استفاده شود؟

·        چگونه مدیریت شرکت را می توان داده محور نمود؟

·        راهکار ایجاد تحول دیجیتال در رهبری سازمان چیست؟

·        چگونه می توان حکمرانی دیجیتال را در سازمان جاری نمود؟

 

و بسیاری از سوالات دیگر که ما در جلسات مشاوره با شما قدم به قدم بررسی کرده و درباره آنان به شما اطلاعات خواهیم داد.